Live blog Pinkstertocht 2016 zaterdag

6:00 Wakker en ik hoor regen op het dek. Nog maar even omdraaien misschien is het straks droog.

9:30 De eerste bewegingen op de boten, de laatste boodschappen worden gehaald. Het regent nog steeds een beetje.

10:03 De eerste zeilen komen te voorschijn en als ik uit het luik kijk dan zie ik een streepje blauwe lucht. Het grauwe grijs van vanmorgen vroeg is weg.

10:14 Geruchten dat de Schellingwouderbrug niet open kan, gaat van boot naar boot. Even later komt de bevestiging : de brug is stuk, de monteur is onderweg. Dreigende luchten dus op zich nog niet zo erg dat we moeten blijven liggen.

image10:39 Het clubhuis van Aeolus stroomt langzaam vol. Er worden plannen gemaakt waar we naar toe zullen gaan als we Amsterdam in gaan.

10:52 Bericht komt door, Als de brug om 12 uur nog niet kan draaien dan blijven we in Amsterdam liggen en BBQen we hier. Allerlei alternatieven komen langs. Iedereen op de boten van Henk en Dries en binnendoor naar Lelystad. Bezoek aan Hortus Botanicus. Met Henk zijn boot door de grachten van Amsterdam.

10:55 Joop en Len die onderweg zijn uit Hoorn worden gebeld en op de hoogte gesteld. Zij besluiten om te draaien en dan met de auto naar Lelystaf of Amsterdam te komen. De familie Tol al onderweg vanuit Enkhuizen en worden geïnformeerd. Zij zijn al iets langer onderweg en moeten een aardig stukkie terugvaren. Hopelijk zien we iedereen vanavond in Amsterdam terug.

11:01 Het wordt een weekendje Paul en Fien. Het besluit is genomen. Het duurt nog minstens een half uur dat de monteur er is en dan moet er nog onderzocht worden wat er aan de hand is. De evenementencommissie is er druk mee. Iedereen wordt gebeld. Slager Piet wordt gebeld. Die heeft een makkie nu, hoeft alleen maar naar Amsterdam te rijden.

12:00 Verschillende groepjes vertrekken richting pont en door naar het centrum. Een aantal blijft gewoon op de boot. En dan volgt het bericht dat de brug weer draait. Zal je altijd zien. Jeroen van Delft besluit als nog te gaan varen, heen en terug naar Muiderzand.

16:00 De eerste mensen komen weer terug. Het is koud en af en toe een bui.

16:30 Creabea uurtje, de tegeltjes worden ontworpen. Soms met ideeën opgedaan in Amsterdam. Hollandser kan het natuurlijk niet. Ik zie mooie creaties voorbij komen.

image18:26 Het clubhuis stroomt vol met dikke truien en jassen en Piet is gearriveerd. Bas, Bodine, Sven en Joop en Len zijn ook aangekomen. Zij hebben echt heel veel wind gehad toen zij al op weg waren vanmorgen. Hoewel de brug de aanleiding was, is het een goede keus geweest om niet richting Lelystad te gaan.

image19:14 De BBQ is geopend. Het is weer heerlijk. Worstjes, salades, hamburgers, saté enz.

image21:30 De kinderen zijn naar bed. De grote kinderen kunnen tafelvoetballen.