Live blog Pinkstertocht zondag

8:30 Zon, das fijn. Eindelijk een idee voor het Delfs blauwe tegeltje voor de creatieve onderdeel van deze tocht. Die eerst maar even doen.

image10:05 De eerste boten vertrekken. Een deel gaat links richting Volendam en een deel rechts richting HZV. Het waait nog steeds stevig en  de richting is NW. Vanaf het Paard van Marken tegen dus.

10:20 Dit is hoop ik de laatste bui vandaag. Het voelt echt koud aan.

11:14 We varen de haven van Aeolus uit. Bedankt voor alle gezelligheid, goede zorgen en de verlenging, Fien en Paul.

image11:28 Varen de Oranjesluis in samen veel ander rood/wit. Vol gas de sluis uit en hotse klots door de brug. Zo die houdt ons niet meer tegen.

13:10 We ronden Paard van Marken. Een tweede rif had misschien nog beter geweest maar dat laatste stukkie lukt zo ook wel.

13:50 We liggen vast op C 28. Tijd om even te eten en alles weer op z’n plek terug te leggen. Het wordt altijd een rommeltje binnen hoe goed ik alles wegleg of vastzet. Degene die richting HZV zijn gegaan of zijn opgestapt, goeie keus geweest. Er was erg veel wind 15-20 knots.

15:00 Bijna iedereen is binnen en de rest volgt met de auto. Top gedaan allemaal.

15:30 Juichen voor Max Verstappen, held
image16:00 Steigerborrel gelukkig een beetje uit de wind.

17:35 De prijsuitreiking van het tegeltjes schilderen. And the winnen is….. Hans en Ellen van Leeuwen. Alle tegeltjes worden samen gevoegd tot een schilderij wat tijdens het zomerfeest getoond zal worden.

image 18:01 Iedereen nu richting het restaurant en dan lekker eten. Het is een top evenement, echt HZV. Gezellig en voor elk wat wils. Dames en heer van de evenementencommissie super bedankt het is weer heerlijk, fijn, mooi, zeldzaam, plezier en lol. En sommige handigers hoeven niet te lopen maar liften mee. Taxi Henk.

18:27 Start van de maaltijd bij restaurant de Pieterman.

image22:15 Klaar met eten tenminste bijna allemaal klaar met eten.

Nog een rondje over de dijk en dan te bed. Het was een mooie maar bewogen dag.