Nieuwsbrief nr6 – 2021

Zomerfeest

Beste HZV’ers,

De aangekondigde versoepelingen maken dat het tijd is voor weer wat actie en gezelligheid op de HZV!

Een groots zomerfeest zit er helaas nog niet in, maar via deze nieuwsbrief willen we jullie wel allemaal uitnodigen voor een borrel en sportieve activiteit.

Wanneer?

Op zaterdag 26 juni.

Wat?

Suppen! Vanaf de HZV worden de deelnemers per rescue richting het naastgelegen Dynamique gevaren. Hier volgt een uitleg en krijgt men indien gewenst een wetsuit aan. Zwemvesten zijn voor eigen rekening. Volwassenen kunnen alleen op een sup, kinderen tot 40kg mogen ook samen op een sup. Eenmaal klaar voor vertrek suppen jullie naar de HZV. Hier worden de harde werkers opgewacht met iets lekkers. Daarna suppen jullie op je gemakje terug, waarna jullie weer met de rescue naar de HZV worden gevaren.

• Het evenement is voor jong en oud en opgeven kan t/m woensdag 23 juni. Er is een beperkt aantal sups beschikbaar, dus vol = vol. Opgeven kan door te mailen naar hzv.evenementen@gmail.com.
  • Als je deelneemt word je om 13:15u op de HZV verwacht. We hebben de sups van 14:00u-16:00u.

Daarnaast is uiteraard iedereen welkom om te komen kijken en om de harde werkers aan te moedigen. Bij mooi weer zal er tevens van 15:00u-17:00u buiten een borrel worden georganiseerd. We gaan er vanuit dat u de 1,5m afstand respecteert en alleen gaat staan of zitten op de daarvoor ingerichte plekken. Bij mooi weer zal tevens de watermat weer in de kom liggen, zodat alle kinderen lekker kunnen spelen.

We hopen jullie allemaal volgende week zaterdag te zien!

Groeten van de evenementencommissie

Deel je vakantiebelevenissen met alle HZV’ers!!

Beste vakantiegangers,

Deel ook dit jaar weer jouw vakantie ervaring en wij publiceren jouw verhaal in de eigen HZV praat. Elk jaar groeit ons vakantie archief. Doe ook mee en draag bij aan de vakantie special. Sommige verhalen plaatsen we al in het september nummer. Andere verhalen komen in het winternummer aan bod. Hoe je dat doet, dat is eenvoudig.

1. Stuur een appje met daarin een speciale foto, de GPS coordinaten en waarom deze foto zo bijzonder is. Wie of wat staat erop? Stuur dit naar 0653236163.

2. Hou je van pen en papier (toetsenbord en beeldscherm), stuur jouw vakantieverhaal in naar redachte@haarlemsezeilvereniging.nl. Dat mag kort zijn, maar ook pagina’s lang.

Schroom niet om jouw verhaal in te sturen, want iedereen vindt het leuk om elkaars vakantie ervaringen te lezen.

3. Nieuw dit jaar! Maak een filmpje met daarin bijzondere vakantie momenten. Wees creatief en monteer dit thuis in elkaar met muziek en (gesproken) tekst. Ben je niet zo creatief of handig, stuur dan gewoon een mooie opname. Stuur hiervoor een download link van bijv. WeTransfer voor je filmpje aan redactie@haarlemsezeilvereniging.nl. Dus geen complete bestanden per email of whatsapp! Wij laten via de HZV Praat weten waar je al dit moois kunt terugvinden op de HZV website.

4. Voor de kids: maak een tekening of ander kunstwerk (een fort op het strand, een schelpenschilderij, een zeiltekening, zeewier in je haar), maak hier een foto van en vraag aan je vader of moeder (of doe het zelf) om dit per Whatsapp met wat tekst (waar, wat, hoe) te sturen naar 0653236163.

Verras elkaar en verras ons weer met al jullie verhalen en geniet van de zomervakantie.

De redactie.

“Blondine”

Na het overlijden van Frits heeft de familie de Reus zijn bootje de “Blondine” geschonken aan de HZV. De Blondine had nog niet zolang daarvoor een complete facelift ondergaan grotendeels uitgevoerd door zijn kleinzoon. Wij zouden diverse leden laten genieten van het bootje maar dat plan viel vorig jaar door Corona in het water. Dit jaar zouden we evalueren hoe het zou gaan met het uitlenen van het bootje. Het is echter een erg kwetsbaar bezit als vereniging en we vragen ons af hoe lang het bootje mooi blijft.

Niet heel lang geleden ontving de voorzitter een telefoontje van de zoon van Frits dat zijn zoon het toch wel jammer vindt dat de familie het bootje niet meer in bezit heeft. Eigenlijk kwam dit als geroepen, want wat is er mooier dan dat Frits zijn kleinzoon de Blondine een mooie oude dag geeft? Binnen het bestuur hebben wij besloten dat het bootje teruggaat naar de familie. Binnenkort wordt de Blondine opgehaald. Er is een nieuwe plek gevonden aan de Ringvaart.

Bestuur Haarlemse Zeilvereniging

Plaats een reactie