Im memoriam Piet Melman

Im Memoriam Piet Melman

Ons bereikte het trieste bericht dat op 28 december 2020 Piet Melman is overleden aan de gevolgen van corona. Piet zou op 16 januari 2021, 63 jaar zijn geworden.

Piet was een bekende verschijning op en bij de HZV, vooral tijdens evenementen. Hij kocht de eerste Optimist van de HZV waarmee de zeilcarrière van zoon Dennis, die wij ook kennen van de Evenementencommissie, kon beginnen.

Piet stond bekend als de ‘huisslager’ van de HZV. Hij was slager te Vijfhuizen en de man achter de bbq en de broodjes hamburger van de zeiltraining. Hij verzorgde ook, zeker al 15 jaar, de Pinkster bbq in Hoorn, Volendam of Amsterdam. Vaak bleef hij dan bij de familie Zwart aan boord slapen en genieten van de drankjes na de bbq. Tijdens onze zeilwedstrijden werd o.a. de saté door hem geleverd. Dit alles tegen kostprijs.

Piet is overleden tien weken nadat bij hem corona werd geconstateerd. Soms ging het beter en soms slechter maar uiteindelijk bezweek hij aan deze ziekte.
De tekst op de rouwkaart is een rake typering van de levenslustige Piet zoals wij hem kenden:
Bezige handen en een sterke wil.
Vielen na een bewogen leven stil.

Door de bekende omstandigheden zal de uitvaart in besloten kring plaatsvinden. Wel kunnen bloemen worden gelegd bij de slagerij aan de winkel Kromme Spieringweg 432 waar een herdenkingsplek is ingericht. Ook wordt op 5 januari vanaf 12:15 uur een ereronde gereden door Vijfhuizen. De route: vanaf de winkel door de Vijfhuizerweg, Zijdewinde, Mient, Kromme Spieringweg, d’Yserinckweg en eindigend op de Zwarteweg. Langs deze route kan iedereen een laatste groet brengen aan Piet.

Moge Piet rusten in vrede.
Wij wensen Ada, Dennis, Kimberly, Vince, Pieter, Mandy, Rick, Inge, de mensen van de winkel en overige naasten heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Het Bestuur