Laatste informatie over de problemen met de brug Buitenhuis dd 29 september

Beste leden,

Vandaag, 29 september, is er nieuws over de Buitenhuizerbrug en openingstijden na 1 oktober gegeven door Rijkswaterstaat (RWS).

De aangepaste draaitijden die reeds gelden, blijven na 1 oktober van kracht.

Hieronder het bericht van 14 september en de aangepaste draaitijden.

Duidelijk is dat de problemen met de brug groot zijn maar er is toch een gaatje gevonden om zeer beperkte doorgang plaats te laten vinden. De gestremde Buitenhuizerbrug gaat vanaf komend weekend in september open voor de recreatievaart inclusief het weekend van 30 september/1 oktober.

Rijkswaterstaat gaat de brug in september op vrijdagen (morgen eerste bediening) en zondagen handmatig bedienen Dit zal zijn op vrijdagen om 14.15 uur en op zondagen om 09.10 uur. De openingen van de brug in Rijksweg A9 over Zijkanaal C zullen hierop aangepast worden. Die aangepaste tijden zijn vrijdagen om 14.00 (noord- en zuidgaand) en 15.00 uur (alleen zuidgaand) en zondagen om 08.50 uur (noord- en zuidgaand) en 10.20 uur (alleen zuidgaand).

Voor de periode na 1 oktober komt RWS nog met een plan aan de hand van de ervaringen met deze openingen.

Let op: vanaf 1 oktober 2023 tot en met 24 mei 2024 is de Schipholbrug over de Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder in de Oostelijke Staande Mastroute gestremd wegens werkzaamheden.

Verder adviseert RWS om de site vaarweginformatie.nl te raadplegen. (https://vaarweginformatie.nl/frp/main/#/home) . Daarin het laatste nieuws als het goed is.

De najaarstocht wordt in een andere vorm gegoten. De evenementencommissie zal een mooi programma op- en rond de haven verzorgen. De inschrijving sluit 18 september!

Hellingrooster staat vanaf 20 september op de website.

Namens  het bestuur