Het kampioenschap van de Mooie Nel

In dit jubileumjaar van de Haarlemse Zeil Vereniging, organiseert de commissie onderlinge wedstrijden op 10 & 11 september:

Het kampioenschap van de Mooie Nel

(Individueel en in teamverband)

Hoe zal het werken. (Zie het programma voor de tijden)

Uiteraard hebben we zoveel mogelijk boten nodig, dus de inschrijvingen zullen binnenkort op de website geopend zijn.

Op vrijdagavond 9 september in het clubhuis van de HZV tijdens “De Loting” krijg je te horen bij welke boten je in het team zit.

Vanuit elke “emmer” wordt een deelnemer gehaald en zo wordt het team samengesteld.

De onderverdeling van de emmers is als volgt;

Emmer 1, Optimisten

Emmer 2, Laser / Splash

Emmer 3, Open klasse / Poly valken

Emmer 4. Kajuit < 8mtr

Emmer 5 Kajuit 8 mtr en groter

Een ideaal team heeft dus uit elke emmer een deelnemer van die klasse.

Als er in een emmer geen genoeg deelnemers zitten, worden deze aangevuld door de wedstrijdcie vanuit een andere emmer. Dit om de teams uit een gelijk aantal boten te laten bestaan.

Op zaterdagochtend voor de 1e start is er nog tijd zat om per team de teamstrategie te bepalen. Daarnaast kunnen jullie nadenken hoe je als team herkenbaar bent op het water en wat de teamnaam gaat worden. Vergeet de naam niet door te geven aan de wedstrijdcommissie.

De wedstrijden zullen volgens het normale programma starten en via de reguliere banen gezeild worden. Ook de Lasers zullen een lange baan varen, anders kan je je teamgenoten niet helpen.

Iedereen start dus in je “eigen klasse”, dus optimisten bij elkaar, laser/splash bij elkaar enz.

Echter, tijdens het varen kan je er nu voor kiezen om je mede teamgenoot uit de andere klasse te helpen, of tegenstanders van een ander team dwars te zitten, zeilend of op een andere ludieke manier. Uiteraard binnen de regels van het wedstrijdzeilen!

Maar hou ook in de gaten dat je individueel ook kampioen kan worden in je eigen klasse!

Het wordt dus keuzes maken wat je doet.

Van elke deelnemer in het team worden de eindresultaten opgeteld en het team wat het minste punten haalt in de einduitslag, mag zich de Teamkampioen van de Mooie Nel noemen.

Elke individuele winnaar per klasse mag zich Kampioen van de Mooie Nel noemen.

Om de wedstrijd zo leuk mogelijk te maken, zien we graag zo veel mogelijk deelnemers per klasse op het water. Uiteraard zoals alle andere jaren worden deelnemers vanuit de JVW, KR&ZV het Spaarne en HJC van harte welkom geheten. Inschrijven is gratis dit jubileumjaar en voor iedereen, dus ook voor de bemanning, is er prijs.

Heb je net CWO1 gehaald in de kielboten, splash/laser, doe mee en ga strijden om het kampioenschap! We zorgen voor genoeg rescue’s op het water.

Immers, het motto van de HZV dit jaar moet ook tijdens de wedstrijden in stand blijven;

Hoe Zeilen Verbind

Het kampioenschap der Mooie Nel

(Individueel en in teamverband)

Vrijdag 9 september;

. Clubhuis open om 20:00 uur

. Start loting, 20:30 uur

Zaterdag 10 september;

. Ochtend gebruiken voor teambespreking

.14:00 Start Kajuit 8 mtr en groter

.14:05 Start Kajuit <8 mtr

.14:10 Start Openklasse / Polyvalk

.14:15 Start Laser / Splash

.14:20 Start Optimist

. Na de finish clubhuis geopend

Zondag 11 september

.10.30 Start Kajuit 8 mtr en groter

.10.35 Start Kajuit <8 mtr

.10.40 Start Openklasse / Polyvalk

.10.45 Start Laser / Splash

.10.50 Start Optimist

2e Start wordt bekend gemaakt op het bord.

Prijsuitreiking zsm na de laatste finish.

Voor vragen kan je je wenden tot de wedstrijdcie.

Michel Peetoom

Eric Hoeboer