Cursus motorboot varen. Iets voor jou?

Het KNWV heeft een online cursus veilig motorboot varen beschikbaar gesteld. Zie hieronder voor het bericht en meer informatie.

Ga jij deze zomer regelmatig het water op? Dan ben je niet de enige! Nederlanders hebben massaal het water (her-)ontdekt dit jaar. Met mooi weer wordt het dan ook druk op het water en dan zijn er ineens best veel zaken waarmee je rekening moet houden om veilig te kunnen varen. Want varen vergt de nodige vaardigheid en ervaring. Met de korte online cursus in de Watersport Academy Online leer je alles wat je moet weten om veilig en met plezier met je motorboot, sloep of op de motor met je kajuitzeiljacht te kunnen varen, zodat jij met volle vertrouwen het water op kunt gaan.

De cursus motorboot is mede mogelijk gemaakt door de inmiddels opgeheven stichting VAMEX. Deze wilde als laatste bijdrage aan de veiligheid op het water, de watersport een passend afscheidcadeau geven. Wij danken de leden van de examencommissie vanaf deze plek voor hun inzet! De cursus is ook afgestemd met het convenant Varen doe je Samen! De cursus is bestemd voor zowel beginners als de wat meer ervaren motorbootvaarders, sloepvaarders en kajuitjachtvaarders die hun kennis willen bijspijkeren. De cursus bevat veel animaties en is geheel gratis te volgen in de Watersport Academy Online.