Van de wedstrijdbanen

imageHet seizoen is nog maar net begonnen en een aantal leden is alweer op de wedstrijdbanen gesignaleerd en zeker niet onverdienstelijk. Op zaterdag 30 april werd de 50 mijls dualhanded race gezeild op het Markermeer. Het was koud en er stond een rustig windje. De deelnemers waren daarom de hele dag bezig om de 50 mijlen af te leggen. Dennis Zuidam met Jasper Zwart werd derde in de ORC 2 klasse en bleef daarmee Jesse Mulder en Jaap Wilschut voor die vijfde werden. In die zelfde klasse werd ons nieuwe lid Hans Mulder met zijn bemanning 26e. In de ORC 3 klasse behaalde Jan Wickel met zijn Dufour en bemanningslid Jeroen van Delft ook een mooie derde plaats.

imageOp 3 mei startte Jesse nu met Nicky Kok als bemanning alweer in de Vuurschepenrace. Deze race start voor de kust bij Scheveningen en de finish ligt voor de Engelse kust bij Harwich. Jesse en Nicky zijn zesde geworden. Op 6 mei is de wedstrijd terug naar Scheveningen.

Update:

Jesse en Nicky zijn in de terug wedstrijd, the North Sea Race, hun resultaat van de Vuurschepenrace verbeterd. Zij zeilden een mooie vierde plek. Beide wedstrijden zijn onderdeel van de North Sea Regatta, die met Pinksteren verder verzeild wordt.