« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Lezing Golden Globe Race Mark Slats.

22 januari 2020 /20:00

Marc Slats, Beroep: Avonturier

Soms heb je van die dromen waarvan je hoopt dat die nooit werkelijkheid worden.
Zoals wakker worden midden op de Atlantische oceaan, in een open roeiboot, dichtstbijzijnde stukje land 2000 km weg, zweren op je achterwerk van het roeibankje, drinkwater uit een overmaatse knijper persen……..…..

Er zijn ook mensen die van een droom…. werkelijkheid maken.
Zo iemand is Mark Slats. Hij wilde deel nemen aan de Thaliker Whisky Atlantic Challenge, de roeiwedstrijd over de Atlantische Oceaan.

Als je je baan er voor opzegt en je huis verkoopt moet je wel zeker van je zaak zijn.
Dat bleek terecht. Hij roeide al zijn tegenstanders zoek, verbrak het record met 19 dagen!

Het bleek een opwarmertje.

Twee jaar later startte de NON Stop, Single Handed, Golden Globe Zeilrace.
Dit is een zeilwedstrijd de wereld rond, zonder moderne communicatie- en navigatie apparatuur.

Boot aanschaffen, strippen en ombouwen voor een maximaal resultaat. Het lukte op tijd. Mark zeilde daarna, met 19 tegenstanders, naar een tweede plek. 12 gaven onderweg op. Dit geeft aan hoe zwaar het is geweest.

Maar de lezing is niet alleen een reisverhaal:
Wat is de motivatie van iemand om mee te doen aan zulke extreme uitdagingen?
Wat houd je op de been als er om je heen veel mis gaat?
Hoe kun je jezelf blijven motiveren om het uiterste uit jezelf te halen?

Wil je zien en horen hoe het Mark is vergaan tijdens zijn avonturen?
Op 22 Januari 2020 organiseert de YSY (Yachtclub Seaport Ymuiden) een lezing met als gastspreker Mark Slats. Wij, als HZVers zijn hier ook van harte voor uitgenodigd.

Locatie:  Zandiego. Strand IJmuiden. Aanvang 20.00 uur. U bent van harte welkom mits u zich even aanmeld voor 19 januari bij info@ysy.nl.

Datum:
22 januari 2020